Europees goud voor Ruud van Roosmalen van Eerste Judoclub Kaatsheuvel

Afgelopen zondag heeft Ruud van Roosmalen van Eerste Judoclub Kaatsheuvel samen met zijn partner Guus de Laure een top prestatie geleverd! Zij behaalden namelijk het goud op het Open Europees jiu-jitsu kampioenschap random attack.

Tijdens deze wedstrijd vorm wordt er teruggegaan naar de essentie van zelfverdediging, namelijk een actie uitvoeren bij een onaangekondigde aanval. Twee koppels betreden de mat, één draagt de rode band, de ander de witte. De jury laat de aanvallers een aanval zien, welke zij dienen uit te voeren op hun partner. De verdediger dient zichzelf te verdedigen op de onaangekondigde aanval, en hierbij verscheidene technieken te demonstreren om zijn partner uit te schakelen. Een jury van vijf bepaald hierna welk koppel de beste verdediging heeft laten zien. Dit bepalen zij aan de hand van reactiesnelheid in combinatie met het uitvoeren van een goede en efficiënte techniek. Ruud wist zijn partner Guus telkens op een snelle en technisch correcte manier uit te schakelen en werd daardoor beloond met de gouden medaille.

Wij willen beiden jiu-jitsuka’s van harte feliciteren met deze top prestatie!
Wil je Ruud in actie zien of heb je interesse om vrijblijvend kennis te maken jiu-jitsu ga dan naar www.judoclub-kaatsheuvel.nl. Wij bieden jiu-jitsulessen aan voor iedereen vanaf 10 jaar.