Random Attack Wedstrijd

Afgelopen zaterdag heeft onze vereniging haar allereerste random attack wedstrijd gehouden samen met bevriende jiu-jitsu verenigingen uit Waalwijk en Tilburg. Bij deze wedstrijdvorm van jiu-jitsu draait het erom wie de beste, mooiste en realistische jiu-jitsu technieken kan laten zien. Een wedstrijd verloopt als volgt: Een deelnemer wordt aangevallen met een voor hem onbekende aanval en dient zich te verdedigen met bekende jiu-jitsu technieken. De aanvallen kunnen bestaan uit stootten, trappen, grepen of zelfs een aanval met mes of stok.

De deelnemer staat met zijn rug naar de aanvaller toe, waarna de aanval bekend wordt gemaakt aan de aanvaller. Vervolgens dient de deelnemer zich om te draaien, waarna de aanval gelijk volgt. Hierop moet de deelnemer snel reageren en de aanvaller onder controle brengen. Dit kan door de aanval te breken met trappen en stoten waarna de aanvaller naar de grond wordt gebracht met verschillende werptechnieken. Op de grond kan de deelnemer gebruik maken van verschillende jiu-jitsu technieken om de aanvaller tot overgave te dwingen. Dit kan d.m.v. arm en beenklemmen of omstrengelingen. Nadat twee koppels hun jiu-jitsu hebben laten zien, beslist een jury van drie leden d.m.v. vlaggen opsteken wie zij het beste vonden. We hebben zaterdag veel mooie partijen gezien en kunnen terugkijken op een mooie morgen gevuld met jiu-jitsu!

Van onze eigen vereniging deden maar liefst 5 kandidaten mee, namelijk: Seb Vesters, Christian Robben, Samudrika van der Eerden, Joshua van der Eerden en Nevra Özcan. Er was een zilveren medaille voor Seb en een gouden medaille voor Christian. Voor Samudrika, Joshua en Nevra waren er de gedeelde bronzen medailles. Wij willen jullie van harte feliciteren met jullie behaalde medailles!